vineri, 13 noiembrie 2015

Eclere


Imi plac dulciurile, dar si mai mult imi plac cele facute de mine, in casa. Intr-adevar este mai comod sa mergi la cofetarie sa iei 2 prajituri si gata, dar nu au acelasi gust ca cele facute in casa. Parerea mea. Unele prajituri, nici eu nu le fac, prefer sa le cumpar, dar majoritatea le pregatesc. 
Eclerele sunt printre prajiturile mele preferate si o pregatesc destul de des. Este o reteta simpla, usor de pregatit, ieftina si in cantitati mari :) 
Reteta de mai jos este suficienta pentru a pregati 40 de bucati potrivite de eclere. 



Pentru coji:

- 2 cani apa,
- 1 cana ulei,
- 2 cani faina,
- 8 oua.

Am folosit o cana de Nescaffe pentru masuratoare, drept sa va spun nu stiu cantitatea exacta :) . 
Punem apa si uleiul la fiert, cand a dat in fiert adaugam faina in ploaie si amestecam bine cu un tel. Oprim focul si lasam sa se raceasca, apoi adaugam treptat cate un ou si amestecam bine. 
Din acest aluat facem bastonase potrivite cu ajutorul unui pos sau chiar o punga de plastic caruia ii taiem un colt. 
Punem in tava unsa cu ulei sau cu hartie de copt si lasam pana se rumenesc bine.
Sfat: Nu deschideti usa cuptorului pana nu sunt gata, astfel nu riscati sa se lase cojile de eclere.





Crema pentru umplut:

- 2 l de lapte,
-10 oua,
- 1 cana faina,
- 1 cana de zahar,
- 2 esente de vanilie.

Intr-o oala care nu lipeste punem laptele , faina, zaharul si ouale, amestecam bine cu mixerul si apoi punem pe foc mic. Amestecam cu un tel pentru a nu se face cocoloase , si lasam pana se ingroasa bine. Luam dupa foc si adaugam esentele de vanilie. Lasam sa se raceasca bine si umplem cojile de eclere cu aceasta crema.
Sfat: Daca se fac cocoloase, dupa ce luam dupa foc amestecam putin cu mixerul in compozitie.



Glazura de ciocolata:

- 200 gr ciocolata de menaj

O topim la bain-marie si o lasam sa se raceasca putin, apoi punem desupra eclerelor.

Pofta buna!

P.S Aceasta este cana folosita de mine la ,, masurarea,, cantitatilor. :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prăjitură turnată cu mere

Săptămâna trecută am zărit pe o rețea de socializare o prăjitură cu mere, care mi-a făcut cu ochiul. Nu m-am lăsat până nu am facut-o și eu ...

Follow Us @soratemplates