miercuri, 2 ianuarie 2013

# PRAJITURI

Baclava


-1 pachet foi de placinta
-1 pachet unt
-200 gr alune
-200 gr miez de nuca
-1 ceasca miere
-100 gr zahar
-150 ml apa
-1 esenta de rom
- 1 lingurita scortisoara

Lasam foile de placinta sa se decongeleze la temperatura camerei. Dam miezul de nuca si alunele prin rasnita (sau le putem strivi cu sucitorul),le amestecam si cu scortisoara.

Pregatim tava: ungem tava cu putin unt (untul il topim si sa fie caldut) punem o foaie de placinta si o ungem,adaugam alta foaie de placinta ,si tot facem acelasi tratament pana asezam 6 foi de palcinta,apoi punem amestecul de nuca si alune,punem un alt strat de 4 foi de placinta( exact ca mai sus,foaie,unegem cu unt,foaie ,ungem cu unt...pana la a 4 foaie).

Punem tava la frigider pentru 30 minute,apoi o scoatem si o portionam (am taiat-o in patratele), untul topit ramas l-am turnat peste marginile taiate ale fiecarui patratel, in felul acesta foile din interior nu se vor usca la copt.

Se da la cuptorul preincalzit pentru 30 minute (eu am facut-o dupa o revista si scria ca trebuie 30 minute foc mare si apoi inca 30 minute foc mic, eu am lasat-o la foc mic...si daca mai intarziam putin o faceam scrum :(((....DECI 30 MINUTE FOC MEDIU).

Intre timp facem siropul,punem pe foc apa  si zaharul,lasam se se lege un pic (nu prea mult) cam 10 minute maxim ,apoi luam de pe foc si adaugam mierea si esenta de rom(eu fac cu esenta de rom pt ca asa imi place,dar puteti folosi si zeama de la o lamaie).

Scoatem de la cuptor si punem siropul peste ea asa fierbinte.Lasam cateva ore si servim(eu am lasat-o 24 ore si a fost minunata).
                                                                Pofta buna!










4 comentarii:

  1. Arata minunat,ma gandesc la cat de buna este parjitura! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sambata trebuie sa fac neaparat... amfacut doar cu visine ,mai asta vara...dar trebuie incercata si asat

    RăspundețiȘtergere
  3. n-am facut niciodata baclavale dar am auzit ca sunt foarte bune,o sa fac si eu neaparat ca mi-a lasat gura apa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am facut niciodata dar arata foarte bine si sunt convinsa ca e si foarte buna!

    RăspundețiȘtergere

Prăjitură turnată cu mere

Săptămâna trecută am zărit pe o rețea de socializare o prăjitură cu mere, care mi-a făcut cu ochiul. Nu m-am lăsat până nu am facut-o și eu ...

Follow Us @soratemplates